I discovered on Bernard Street in Montreal, an uncommon eyeglass shop. The store called Les Montures specialize itself in vintage glasses. I immediately noticed it by the design of the shop and the glasses offered. Nicolas Hamel, founder of the shop was kind enough to answer all of my questions!
Comment vous est venu l’idée de ce concept de boutique?
Nicolas Hamel : Je n'arrivais pas à trouver une paire de lunette originale. Les vendeurs avaient tous le même stock et rien ne sortait de l'ordinaire. De plus, je trouvais que le rapport qualité/prix restait à désirer. Finalement, je trouvais qu'il manquait d'originalité dans l'ambiance d'achat des magasins de lunettes. Rien ne respirait.
How did you get the idea of the store’s concept?
Nicolas Hamel: I couldn’t find an original pair of glasses. The sellers had all the same stock and nothing was unusual. Also, I thought the price / quality ratio remained weak. Finally, I found that it lacked originality in the buying experience in the eyeglass stores. Nothing was breathing.
Quels sont vos critères de sélection pour les lunettes que vous récupérez? Doivent-elles correspondre à un style particulier?
NH : La qualité premièrement. Je vous dirais que 40% du magasin suit les courants actuels, 40% sont des lunettes de toutes les époques, et 20% sont des lunettes de collection. Notre mission est d'amener les gens à essayer autre chose que ce que tout le monde porte. De leur ouvrir les yeux sur l'importance d'être différent.
How do you select the glasses that you have in store? Must they correspond to a particular style?
NH: The quality comes first. I would say that 40% of the store follows the current trends, 40% of them are all time glasses, and 20% are collection glasses. Our mission is to bring people to try something other than what everyone wears. To open their eyes on the importance of being different.
On remarque une certaine tendance dans les récupération de matériaux, autant dans le design d'intérieur que dans la mode avec le vintage et les friperies. Vous qui faites les deux avec les lunettes et le design de la boutique, pourquoi pensez-vous que ça attire autant la public d'aujourd'hui?
NH : Je crois que le public est saturé du manque de chaleur dans les magasins. Tout est froid. Les franchises ont stérilisé l’expérience client. En intégrant des matériaux qui ont du vécu, on réussis a faire vivre la boutique.
There is a certain trend in the re-use of materials, both in interior design and in fashion, with the vintage clothing stores. Since you do both with the glasses and the design of the shop itself, why do you think it attracts today's customers?
NH: I think the public is saturated with the lack of warmth in stores. Everything is cold. Deductibles have sterilized the customer experience. By incorporating old materials which have lived a little, it brings some sort of life in the shop.
Comment définissez-vous le style de la boutique dans son ensemble?
NH : Originale, simple, jeune.
How do you define the style of the store in general?
NH: Original, simple, young.
NH : Originale, simple, jeune.
How do you define the style of the store in general?
NH: Original, simple, young.
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